Wednesday 21 August 2013

Vampirestat Tambah Traffic Blog!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Entry kali ini khas saya tulis untuk blogger baru macam saya ini.. Sebelum tu saya nak tanya korang, dalam satu hari berapa page view blog korang? Dalam menu Statistik tu ramai tak audience dari luar negara? pernah check tak traffic sources tu datang dari mana?

Mesti rasa happy sangat bila page view meningkat setiap hari kan..yela, tu tandanya ramai orang membaca blog kita ni. Tapi jangan seronok sangat, kalau audiences tu datang dari referrer vampirestat atau adsensewatchdog maknanya korang kena hati-hati. Jangan simply click pada URL tersebut, sebab link tu akan bawa blog korang pergi kat very bad site..

Vampirestat dan adsensewatchdog ni adalah auto spammer system yang akan hantar sekumpulan traffic pada sesebuah blog. Bila korang klik link tu bersedialah untuk backup contents blog korang sebab blog kita mungkin dah tak selamat lagi. Masa tu blog kita da jadi platform untuk meningkatkan ranking website tersebut.

Kesan buruknya adalah ranking website Google akan jatuh dan ranking blog kita juga akan jatuh dan susah nak jumpa dalam Google Search Engine..Setakat ni saja yang dapat saya share dan saya harap info ini sikit sebanyak dapat menjawab persoalan korang semua..thanx for reading..bye..

3 comments:

  1. Qiya takperlu takut sampai nak export blog cuma is harap lepas nie jangan sapa pun klik je link spammer referral tu, biar dia penat sendiri. is tengah kaji cara nak blog dorang guna robot.txt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Is..skg sy da tak risau pasal spammer ni lagi da..nanti da siap buat la 1 entry ttg research tu ye.. :)

      Delete
  2. sama2..tq sbb sudi singgah kat blog sy ni..:)

    ReplyDelete