Wednesday 6 January 2016

Permohonan UPU Online Dibuka Pada 18 Januari 2016

Assalamualaikum.

Saya percaya semua orang ada impian. Salah satunya adalah impian untuk menyambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi. Betul tak?

Lagipun sekarang ni bukan senang nak cari kerja. Mesti nak kena ada sijil kemahiran, Diploma, ataupun Ijazah kalau nak kerja dalam bidang-bidang yang profesional. 

Untuk adik-adik yang baru menduduki ujian Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun lepas (2015) silalah rajin-rajinkan diri untuk jenguk-jenguk laman web Kementerian Pengajian Tinggi atau Ministry of Higher Education (mohe) ni untuk mendapatkan maklumat-maklumat terkini.

Qiya, Saad, upu, sambung, belajar, ipta, ipts, uitm, ilk, politeknik, spm, stpm


Untuk pengetahuan, pemohonan UPU online ini akan dibuka tak lama lagi iaitu pada 18 Januari 2016. Dan tarikh tutup permohonan pula adalah pada 5 April 2016. Selain tu juga, tarikh akhir untuk beli ID online pula adalah pada 4 April 2016. Jangan terlepas tarikh-tarikh penting ni ye. Selamat maju jaya diucapkan.

9 comments:

  1. tq sis atas perkongsian ni..

    http://akubukaninnocent.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Semoga ianya memberi manfaat kepada semua pembaca..:)

      Delete
  2. Tibe tibe teringat zaman2 muda..kelam kabut pasal upu semua nih huwaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan..pastu confuse nak pilih course apa..nak masuk universiti mana..last-last bantai je..asalkan apply sudah..memori sangat..:)

      Delete
  3. jemput singgah http://hilmirdadaud.blogspot.my/2016/01/pemenang-cabutan-semula.html

    ReplyDelete