Friday 8 January 2016

Hari #1: Misi 12 Hari untuk dapatkan LIKE Sesi Pemilihan 25 Peserta bagi Pertandingan Pencarian Duta Produk 3BSkin Malaysia 2016 (8-20 Januari 2016)

Assalamualaikum...

Hai semua, selamat pagi...



qiya, saad, pencarian, duta, produk, baru, 3Bskin, malaysia, 2016, blogger, event, ambassador, xbrand, miss, malaysia, kebaya, mmk, jason, hee, jee, pin, testimoni, penulis, blog
Testimoni produk 3BSkin, Qiya

Seramai 100 blogger yang hebat-hebat dan dikenali ramai turut menyertai pertandingan ni. Terasa juga diri ni kerdil sangat sebab tak ada pengalaman macam ni seumur hidup dan masih baru bertatih dalam dunia penulisan blog ni.

Cabarannya bermula ketika lebih 200 blogger menyertai sesi pemilihan yang pertama sehingga Disember 2015 lalu. Selama berbulan-bulan pihak penganjur program Pencarian Duta 3BSkin Malaysia 2016Mr. Jason Hee Jee Pin (pengasas Miss Malaysia Kebaya, MMK ) bertungkus-lumus menapis kesemua peserta dan hanya memilih 100 peserta saja untuk ke peringkat seterusnya. Sampel produk telah dihantar kepada semua peserta untuk dicuba dan kami semua perlu menghantar maklum balas iaitu produk testimoni akhir Disember 2015 yang lalu. 

Dan bermula semalam (8hb Januari 2016) semua peserta perlu mendapatkan sebanyak-banyak LIKE yang boleh sehingga 20hb Januari 2016 ini untuk melayakkan diri ke peringkat seterusnya. Untuk peringkat seterusnya pula hanya 25 PESERTA saja yang akan di pilih untuk menghadiri sesi sidang media (Press Conference) yang akan berlansung pada January 2016 ini juga. 

Terdapat beberapa ciri-ciri pemilihan Pencarian Duta 3BSkin Malaysia 2016 ini. Semua peserta akan dinilai melalui empat (4) kriteria:-

1. Most Likes (paling banyak LIKE di Facebook 3BSkin Page )
2. Best Selfie (Selfie terbaik)
3. Best Testimonial (Testimoni terbaik)
4. Best Video (Video terbaik bagi peserta yang menghantar vidoe testimoni produk)

Jadi, disini saya ingin mendapatkan sokongan ikhlas yang berbentuk LIKE dari rakan-rakan blogger yang dikasihi sekalian. Sila LIKE SINI ye.

Harapan saya adalah program Pencarian Duta Produk 3BSkin Malaysia 2016 ini akan menjadi satu platform untuk saya mencipta ruang dan peluang demi memajukan diri dalam industri Blogger tanah air ini. Sekian, terima kasih.

23 comments:

  1. On the way bukak page tu.. semoga berjaya ye. Terima kasih datang blog saya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah like FB: Khamsi Abdullah

      tapi saya perasan gambar yang dihantar tu tak clear. Kenapa tak hantar gambar yang clear? Tips untuk ambik gambar bagi clear kalau pakai kamera handphone;

      ambik gambar guna cahaya natural yang terang. kalau tempat ada lampu, boleh jadi banyak noise.

      Delete
    2. lighting tak ok sebenarnya. handphone pun tak berapa clear sangat. tapi tak apalah, ini percubaan pertama saya, kalau ada rezeki ada la, kalau tak ada tak apa..at least ada experience.Terima kasih atas sokongan tu ye Khamsi Abdullah, semoga awak terus maju dalam dunia blog ni..:)

      Delete
  2. done like and support Blogger Qiya. Semoga murah rezeki ye sis. All the best :)
    http://aleiyamustaffa.blogspot.my/

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq aleiya mustaffa..semoga murah rezeki juga ye..:)

      Delete
  3. abam kie baru je like di fb. semoga adik menang ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq abam kie..insyaallah kalau ada rezeki..:)

      Delete
  4. saya dah like.. Good Luck sis :D

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum

    Bonde datang dr GA yang sama, Done Follow sini,
    Good Luck

    ReplyDelete